9000010532 |
Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic: connectar, integrar i equilibrar |
2017-2018 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/10/2017 - 13/3/2018 (30 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
HOL1 Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic: connectar, integrar i equilibrar
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat formativa que s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu; i vol proporcionar, a les persones docents, l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds per poder seqüències didàctiques que integrin competències comunicatives, socials i personals a les aules.
Aquest aprenentatge holístic, avalat per la neurociència, recull tècniques, d’entre d’altres, del ioga educatiu i del treball amb les intel·ligències múltiples. Integrar, connectar i equilibrar -les emocions, la cognició i el cos- esdevenen els tres conceptes clau per tal que els aprenentatges siguin significatius, i ajudin al desenvolupament complet de la persona en els aspectes acadèmics, personals i en un futur professionals.
|
| |
Objectius |
•Dissenyar seqüències didàctiques competencials i significatives integrant tècniques de l’aprenentatge holístic, en les quals l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge.
•Fomentar la visió plurilingüe de l’aprenentatge de llengües
•Millorar l’aprenentatge de les llengües a partir de l´ús de metodologies holístiques.
•Dotar els participants de tècniques d'aprenentatge holístic que contribueixin a la millora de les competències comunicatives, socials i personals.
|
| |
Continguts |
Els continguts s’estructuren al voltant de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, dimensió literària i dimensió plurilingüe i intercultural) i l’altre amb les tècniques de l'aprenentatge holístic que contribueixen a:
1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
|
| |
Formador/a |
Sònia Carrasco, Teresa Lladó, Dolors Garcia, Eulàlia Muñoz
|
| |
Avaluació |
Aquesta activitat formativa incorpora diferents instruments d'avaluació: presentació de les activitats d'aula creades pels docents en formació; graelles d'avaluació inicial i final, tant per part del professorat com per a l'alumnat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
Elaboració de les tasques acordades:
planificació i implementació de seqüències didàctiques d'activitats de llengua amb integració de tècniques holístiques; presentació de les taules d'avaluació inicial i final de professorat i alumnat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents del cicle superior de primària i professorat de secundària de llengües (català, castellà, anglès, francès, italià i alemany).
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
24/10/2017 |
1730 |
2000 |
Sessió 2 |
dimarts |
21/11/2017 |
1730 |
2000 |
Sessió 3 |
dimarts |
12/12/2017 |
1730 |
2000 |
Sessió 4 |
dimarts |
23/01/2018 |
1730 |
2000 |
Sessió 5 |
dimarts |
20/02/2018 |
1730 |
2000 |
Sessió 6 |
dimarts |
06/03/2018 |
1730 |
2000 |
Sessió 7 |
dimarts |
13/03/2018 |
1730 |
2000 |
|
| |