Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000010532   Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic: connectar, integrar i equilibrar
2017-2018   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   24/10/2017 - 13/3/2018 (30 hores) de 17:30h a 20:00h
   DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa)
   Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Accessos   Plànol
Tipus activitat   HOL1 Metodologies integrades per a un aprenentatge holístic: connectar, integrar i equilibrar
  
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat formativa que s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu; i vol proporcionar, a les persones docents, l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds per poder seqüències didàctiques que integrin competències comunicatives, socials i personals a les aules.

Aquest aprenentatge holístic, avalat per la neurociència, recull tècniques, d’entre d’altres, del ioga educatiu i del treball amb les intel·ligències múltiples. Integrar, connectar i equilibrar -les emocions, la cognició i el cos- esdevenen els tres conceptes clau per tal que els aprenentatges siguin significatius, i ajudin al desenvolupament complet de la persona en els aspectes acadèmics, personals i en un futur professionals.
  
Objectius   •Dissenyar seqüències didàctiques competencials i significatives integrant tècniques de l’aprenentatge holístic, en les quals l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge.
•Fomentar la visió plurilingüe de l’aprenentatge de llengües
•Millorar l’aprenentatge de les llengües a partir de l´ús de metodologies holístiques.
•Dotar els participants de tècniques d'aprenentatge holístic que contribueixin a la millora de les competències comunicatives, socials i personals.
  
Continguts   Els continguts s’estructuren al voltant de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic (comunicació oral, comprensió lectora, expressió escrita, dimensió literària i dimensió plurilingüe i intercultural) i l’altre amb les tècniques de l'aprenentatge holístic que contribueixen a:
1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
  
Formador/a   Sònia Carrasco, Teresa Lladó, Dolors Garcia, Eulàlia Muñoz
  
Avaluació   Aquesta activitat formativa incorpora diferents instruments d'avaluació: presentació de les activitats d'aula creades pels docents en formació; graelles d'avaluació inicial i final, tant per part del professorat com per a l'alumnat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials.
Elaboració de les tasques acordades:
planificació i implementació de seqüències didàctiques d'activitats de llengua amb integració de tècniques holístiques; presentació de les taules d'avaluació inicial i final de professorat i alumnat.
  
Persones  destinatàries   Docents del cicle superior de primària i professorat de secundària de llengües (català, castellà, anglès, francès, italià i alemany).
  
E-mail   cesire@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   24/10/2017   1730   2000 
 Sessió 2   dimarts   21/11/2017   1730   2000 
 Sessió 3   dimarts   12/12/2017   1730   2000 
 Sessió 4   dimarts   23/01/2018   1730   2000 
 Sessió 5   dimarts   20/02/2018   1730   2000 
 Sessió 6   dimarts   06/03/2018   1730   2000 
 Sessió 7   dimarts   13/03/2018   1730   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent